glitter-graphics.com Assalamualaikum....hello...

Saturday, May 14, 2011

apabila saya dipaksa bekerja hari SABTU....

sabtu @ SARTUDAY..sepatutnya aku kena bercuti , bersantai , bergerak dalam kawasan rumah sahaja tapi terpaksa kerja pulak..ini disebabkan aku kena ganti CUTI...apa punya bos , sedekah je lah cuti hari tue , tengok aku dah terpaksa berkerja lagi pada hari SABTU !!

aiseyman , bangun ja tadi aku sudah mula " fening kefala " taw...apalah nasib , tapi okay lah..sempat juga aku buat kerja kalau time cuti..antaranya ialah ;
  • kemas rumah
  • lipat kain baju aku yang 2 hari lepas dicuci
  • sapu kapit rumah sebab VACUM rosak
  • mop lantai dapur
  • guling-guling atas katil sebelom mandi
  • SMS kat bos aku , bagitaw hari nie masok kerja lewat
dah bersiap semua agak jam 8:30 juga lah gerak dari rumah , pastu nenek tanya  "kenapa koe pergi kerja lambat hari nie " , aku selamba biawak jawab " nenek , aku sengaja bah , sebab bos xbagi cuti " sampai kat PEKAN , aku amik kunci tempat kerja then minta permission ngan bos , nak pergy ronda PEKAN..diizinkan aku terus lenyap dari pandangan BOS , menuju ke Pejabat Pos..panas masa jalan tue , kabur pandangan taw....kat PP amik sebungkus bungkusan , pecah bungkusan tue..sediy lah juga..hancur barang yang ada..nasib baik xsemua..hehehehe..syukur..


KESIMPULANNYA.....hari nie memang sibuk lah juga , mengalahkan bibik-bibik Indonesia mahupown Filipina mengurus kerjanya ;)

No comments:

Post a Comment