glitter-graphics.com Assalamualaikum....hello...

Sunday, May 15, 2011

selalu sangat diingatkan soal kematian..

semalam aku layan AF9 sambil baca buku , tajuk like 1001 macam bentuk rupa manusia di Mahsyar nanty..memang sedih bila baca buku tue..rasa nya macam kerdil betol manusia LIKE aku yang sangat jahil soal agama..ya Allah , bukakan lah pintu hidayah untuk hamba Mu ini..;(

dalam buku tue dinyatakan ada beberapa golongan yang akan dihumban terus ke dalam Neraka without pengampunan dari Allah..bayangkan , kita yang dilahirkan dalam agama Islam itu sendiri lupa , alpa dengan keseronokan dunia..korang baca mesti korang fikir , apa hal berceramah dipagi buta nie..enjoy lah , bila lagi kita hidup..tue juga aku fikir..sometimes rasa xpernah puas enjoy this LIFE kat dunia nie..tapi percayalah , makin kita banyak enjoy makin banyak dosa kita buat..dalam keadaan kita sedar mahupown tidak..

 [[ istilah LIFE UN-expected ]] , the real statement bro , sister..korang tengoklah sekarang , renung dalam diri masing-masing , kita lahir dalam agama Islam , tapi pernah kita kenal apa itu Islam..takkan nak tunggu hari ketibaan Tsunami..takkan nak tunggu kita accident baru kita nak taubat..takkan lah saat sakaratul Maut itu jemput baru kita belajar mengucap balik..

Islam itu mudah tapi bukan perkara enteng...kalau kita lahir , pastu diberi pulak nama yang cantik , nama yang penuh bermakna , nama yang sebaik-baik nama sekalipun , tapi perangai kita tidak sebaik nama kita untuk apa..yes , saat nie Allah bagi aku peluang , kau , dia & semua yang ada..so amiklah peluang tue , malulah sedikit ngan diri kita sendiri..

MATI itu pasti..bila ?? bagaimana cara kita mati ?? jam berapa ?? sapa ley jawab , there's no one could answer this Question..aku pown tak taw , maybe pas aku buat post nie Allah jemput aku...just tok ingatkan diri , kawan , keluarga , DUNIA makin tua..Osama Bin Laden pown leh mati sembunyi rapa tahun nie kan pulak kita..;(

1 comment: