glitter-graphics.com Assalamualaikum....hello...

Monday, May 30, 2011

kahwin lambat bukan jadi hal part 2

Allah dah janjikan yang terbaik untuk kita , cuma kadang kita nie mungkin diuji dengan keadaan macam tue , untuk sedarkan kita hidup dalam dunia nie kena berusaha , berdoa & tawakal...BUT , ada cara kita tue sebenarnya salah , baik lelaki mahupown wanita..yang salahnya cara kita nie satu nye kita terlalu berharap ngan pasangan kita sampai kita lupa takdir & ketentuan tue milik Allah...ada lak tue sampai xnampak kelemahan pasangan lain..sampai ada lak kata " aku dah kenal dye 4 tahun dah , so taw lah aku dye jenis cmana "..haisy , ye ke korang kenal pasangan korang tue..kalau tanya sekali ngan mak @ ayah dye pown lom tentu lagy korang kenal..

kat sini aku nak share beberapa cara cmana nak cepat dapat jodoh..antaranya ialah ;
  • berdoa lah macam nie.." Ya Allah , bukakanlah hati aku sesiapa sahaja yang baik budinya , yang boleh membimbing aku ke jalan yang engkau redhai...( selalunya orang berdoa macam nie , Ya Allah , jodohkan lah aku dengan si Polan bin Polan ) sebenarnya doa nie boley dipraktikkan tapi , bila kata lah doa tue xtermakbul , mesti korang akan fikir Allah tue xperkenankan doa korang , lastly..xpercaya pada Allah..terpesong akidah lak...
  •   hati kena fokus untuk mencari pasangan...kekadang , ada orang yang belom sedia nak bercinta        kan , so maybe fokus tue kurang...

  • jangan memilih sangat ,  benda nie selalu jadi..walaupun kita nie perlu memilih jangan lah sampai meletakkan beban pada hati..jangan sempitkan ruang syarat tok dapatkan pasangan korang..nie ada juga lah berlaku..event aku sendiri pown memilih..hahahahaha...
  • siapkan diri dengan ilmu..nie of course kena ada taw..ilmu bukan sekadar IQ terhadap basic knowledge , soal agama , soal cmana nak tackle pasangan pown kena amik kira aw..hehehehe
setakat tue ja lah yang aku nak share , share banyak pown takot lak nanty xterpraktik..senang story , bagi yang lambat bertemu jodoh tue jangan isau , pedulikan lah apa owang lain nak cop kita..lambat ke cepat kita kahwin nie semua ada hikmah yang besar..kalau umur sampai 45 tahun sekali pown kahwin no hal bah..hahahaha..

No comments:

Post a Comment