glitter-graphics.com Assalamualaikum....hello...

Wednesday, May 11, 2011

nak mention you dengan panggilan apa ea :)

ingat lak masa zaman couple 4 tahun lepas , cepat jek masa berlalu..hahahaha..banyak story yang tak berapa nak best gak..mana tak nya , mak tak pernah izinkan cari couple , sebox gak nak cari..nie sebenarnya jeolous ngan member lain asyik dok suka bercerita sal BF masing-masing...banyak agungkan BF , ada kata BF dya caring sangat , masa birthday bagi macam-macam present..so CEMBURU ar...

 
HP lama nie ar aku guna...

aku mula suka nak ada couple nie masa lepas PMR..bulan 11 , masa tue nak start cuti sekolah dah...masa tue juga baru mak bagi pakai fon..yang lawaknya fon masa tue paling pofular NOKIA model 3310..warna biru lak uw..mak bagi bukan lah tuk keperluan cari BF tapi tuk buat calling kalau ada masalah ar..tapi salah gunakan juga , so kenal lah ngan sorang mamat nie..mamat tue asal KK..aku lak duduk KB...

perkenalan tue start ngan perkataan nie , "eh , awak nie hafiz ke " , so aku jawab ar , "maybe u salah no kot"..boleh plak start ngan macam tue terbenih lak bibit - bibit cinta..betol punya istilah cinta monyet...dipendekkan story ar , kenal 4 bulan kat fon , so ajak jumpa..masa tue punya dup dap manjang..ye lah first time jumpa mamat yang xpernah nampak muka...

jumpa masa tue xda bagitaw mak , takut kena marah..so , jumpa lah , tempat dating first tue kat taman..sunyi lah juga..nasib baik xda apa berlaku..ciri-ciri mamat tue ;
  • gemok , besar ar , tinggi , muka bulat banyak jerawat , bibir dya merah means dya xpernah merokok ar... 
bila dah jumpa makin sayang lak , walaupun fizikal dya macam tue...tapi sayang punya pasal..hahahaha..
yang lawaknya dah lah mula couple start aku form 4 , 3 bulan couple so dya tanya aku..." u nak panggil i apa ea " , aku xfaham , so aku tanya dya balik " nak panggil apa maksud u lak nie " , dya jawab , "panggilan tuk i lah , u nak panggil i abang ke , hubby ke , daddy ke..so automatik i akan panggil u ngan sayang , baby , mummy lah juga...masa tue aku gelak gila baca mesej dya...apa nie , nak kena panggil juga ke..okay apa mention dya as "awak , saya " you , i "...

aku terangkan kat dya kenapa xnak panggil apa selain you & i kan , antara sebabnya ;
  • kalau panggil abang , nanty dya tue dah macam abang sendiri..
  • kalau panggil hubby , aku fikir tak sesuai lak , belum ada apa-apa ikatan nak panggil macam tue..
  • kalau panggil daddy lak , rasa dyamacam ayah aku jek..hahahaha
lepas dya baca penerangan aku dya terus text lagy kat aku.."xpelah awak , i xnak paksa.." , masa tue aku touching lak , rasa xhargai perasaan dya yang nak sangat calling manja-manja bila ngan aku...tapi aku ada prinsip , xkan nak panggil cam tue lak kan , malu ar..nanty kalau hubungan kami xkemana , break ke apa , kan sedih uw..nanty kalau aku kahwin ngan laki lain selain dya , xkan aku nak call husband aku like aku call kat mamat tue...BEKAS xbest kot..hehehehe...

10 bulan pas tue , dya mesej aku...dya nak ajak break..mak aii !! punya sad masa tue aku menangis giler-giler , asal malam menangis , 3 bulan juga parah..one day bila aku tengok program motivasi Dato' Fadzilah Kamsah , aku insaf lak..masa tue ceramah dya pasal bahagiakan pasangan anda..adalah dDato' mention bila ada berlaku putus hubungan antara suami isteri , pasangan tunang , mahupown pasangan baru bercinta , jangan berdendam dengan bekas pasangan tue..doakan pasangan tue akan dapat pasangan yang lagi baik dari anda..sound like eh , gila apa Dato' nie..tapi ada hikmah besar disebalik apa yang Dato' tue kata..pas 3 bulan aku okay..terima kenyataan yang aku pown banyak kekurangan gak..hehehehe..

bila fikir balik , naseb baik aku xmention XBF ngan panggilan macam tue..HUBBY , ABANG , DADDY , so kira fresh lagi ar kalau aku dah kahwin nanty aku nak call suami aku like that...tapi buat korang yang mentionkan pasangan korang ngan panggilan macam tue , aku xnak tegur , sebab kadang kala kita nak juga tunjukkan how much kita apriciate pasangan kita kan..nie just pengalaman & prinsip aku jek , xde kena mengena ngan hidup orang lain..:)

No comments:

Post a Comment