glitter-graphics.com Assalamualaikum....hello...

Friday, May 27, 2011

kahwin lambat bukan jadi hal part 1

assalamualaikum..hari nie nak update blog lagy...yeah , tetiba lak idea datang mencurah-curah seperty coklat yang mencurah-curah ke ladang gandum & jadilah cococrunch..tajuknya pun bukan main hebat lagy " kahwin lambat bukan jadi hal ''..hehehehehe..jangan sensitif lak ye , nie cuma nak share idea sahaja..persepsi dari pemikiran dak xseberapa nak matang..let go...:)

aku mula dapat idea nie selepas aku berbual lam tefon ar..berbual ngan kakak aku , jarang lah kitorang borak sebab kakak aku keja tempat lain , so HP jadi penghubung..kalau jumpa kat umah pown rasanya xda masa maw berbual..almaklumlah , penat..hahahahaha..story lam kita berborak cam nie ar ;

aku :: wei , bila koe nak kahwin ah..??
kakak :: yang tetiba tanya kenapa pulak...
aku :: koe dah umur 27 kan , dah tua tue..tue pasal aku tanya..umur koe nie dah layak sangat nak mendirikan rumah tangga & rumah baru..hahahaha..
kakak :: alah , kat kampung tue kan ramai lagy yang belom kahwin , bagy dorang kahwin dululah...
aku :: aku malulah sesapa tanya kenapa kakak koe lom kahwin lagy...
kakak :: biarlah dorang , nanty tahu juga dorang diam tue....
perbualan stop , so xde apa result...

tengok , dialog simple kan , tapy serius aku bertanya kat kakak aku tue..aku memang terfikir juga kenapa kakak aku xkahwin lagy..dipendekkan story , so aku balik umah mak aku ar..jumpa ngan kakak , so lepak kat tangga umah , then tanya balik sal perbualan kat tefon ari tue..so dya pown explain kan kat aku..sadis ungguh aku mendengarnya..rasa cam baru tersentap !! hahahahaha..jahat kan aku..antara explaination yang kakak aku bagy ialah ;
  • aku lum sedia nak kahwin
  • masih besar tanggungjawab
  • aku fikir belom cukup baik
  • tunggulah lagy...seru belum datang agaknya
tengok , explaination  yang kakak aku bagi..menginsafkan bukan..hehehehe..cuma ye lah aku nie jenis xsetuju sangat ngan pendapat , pandangan orang lain..so aku tanya ar..tunggu seru datang ke..?? bukannya seru dah ada ea , cuma kakak aku belom nak kahwin..masa tue hot juga lah , macam aku lak nak kahwin..hehehehe...sensitif lak aku..:) perkara biasa an , soal jodoh sensitif giler aw..tak kahwin dicop xlaku lak..hahahaha

selama aku hidup nie bukan nya sorang dua aku tanya & ada yang meluah kat aku , kenapa kahwin lambat..ye lah for me sendiri , sapa xnak ada keluarga sendiri , baby sendiri , suami sendiri..hahahaha..rumah , kereta , pembakar roti , peti sejuk , TV Plasma 34 inci..aku pown nak juga..but the fact , ramai lagy yang belom tertunai nawaitunya...jiwa hamba Allah selemah kaum hawa nie ,  mana nak lepaskan peluang kan...ada yang nak sangat kahwin , tapi belom terlaksana , yang xnak kahwin lak lain lagy , tup-tup dah nikah..berbeza kan..ada lagy kes COUPLE 4 5 tahun tapy seminggu sebelom nikah putus hubungan..menyayat haty :(

TAPI.....tue semua dah tertulis..ada sebab musabab kenapa berlaku..nak taw apa...jumpa di next episode lah :) hehehehehe....TUNGGU.....

2 comments: